Referat af Gadeforeningen Skovalléens generalforsamling 21/8-2021 kl. 15:00.

Generalforsamlingen blev afholdt i Pernille og Knuds (nr. 33) have

Følgende husstande deltog: Jesper, nr. 2 – Lone og Graham, nr. 12 – Bo, nr. 20 – Peter, nr. 23 – Pernille og Knud, nr. 33

Ordstyrer: Bo (valgt som ordstyrer), som gik dagsordenen igennem.

Referent: Jesper

1. Formandens beretning

Formanden (Kate) var forhindre i deltagelse, men ordstyren læste følgende op fra formanden:

Det har været et roligt år, hvor det har været svært at få set hinanden så meget som vi ønsker. Vi håber, at denne aften kan sætte gang i samtalerne og forhåbentlig flere hyggelige arrangementer.

I går ved teltopsætningen var stemningen i hvert fald god med højt humør.

Hilsen Kate

2. Regnskabsgodkendelse

Kassereren (Esben) var forhindret i deltagelse – Regnskabet blev delt rundt og præsenteret af Jesper

Foreningens samlede frie midler er ca. 15t kr. hvoraf der tidligere er indført en minimumslikviditet på 5t kr., som buffer til at dække større uventede udgifter. Jf. ”Punkt 6. Indkomne forslag” blev det besluttet at hæve denne grænse til 7t kr., hvilket betyder at Foreningen har op mod 8t kr. til rådighed i frie midler.

NEMkonto gebyr på kr. 300 blev diskuteret og vedtaget at bestyrelsen vil tage stilling om kontoen skal forblive eller opsiges.

Bestyrelsen udsender efter generalforsamlingen og sammen med referatet en opfordring til betaling af kontingent for 2021/2022.

Tommy (nr. 3) har revideret regnskabet og der var intet at bemærke. Regnskabet blev godkendt.

Generalforsamlingen godkendte regnskabet.

3. Valg af ny bestyrelse

Alle fire medlemmer af bestyrelsen genopstiller og blev valgt. Bestyrelsen består dermed, som forrige år, af følgende: Jesper (nr. 2), Kate (nr. 3), Esben (nr. 4) og Bo (nr. 20).

4. Tidspunkt for sommerfest samt etablering af festudvalg

Det blev vedtaget at datoen for sommerfesten forbliver 3. lørdag i august – 20.08.2022.

Tidspunkt for generalforsamling blev ikke diskuteret, men bestyrelsen har besluttet at fastholde generalforsamlingen om eftermiddagen på dagen for sommerfesten. Forudsat at der ikke indløber klager inden for de næste 14 dage, planlægges datoen for generalforsamlingen til 20.08.2022, umiddelbart før sommerfesten.

Følgende stiller op til festudvalg og blev valgt: Kate (nr. 3), Graham (nr. 12), Pernille (nr. 33) og Knud (nr. 33).

Der er plads til flere i festudvalget og det blev nævnt hvilken fantastisk mulighed, specielt for nytilkomne på Skovallèen, det er at involvere sig og lære naboer at kende gennem arbejdet i festudvalget.

5. Fastsættelse af næste års kontingent

Bestyrelsens forslag til kontingent for 2021/2022 på 400 kr. pr år blev vedtaget.

6. Indkomne forslag

Peter (nr. 23) havde rettidigt indberettet et forslag om at foreningen skulle anskaffe en plænelufter/vertikalskære estimeret til kr. 3000. Det viser sig, at Knud (nr. 33) har investeret i en Texas multi-maskine, hvor der netop følger et modul til plæneluftning med. Den vil Knud gerne stille til rådighed for gadeforenings medlemmer. Et tilbud som Generalforsamlingen godkendte og i den forbindelse blev det besluttet at hæve bufferen til at dække større uventede udgifter med 2t kr. til 7t. kr. for at kunne dække udgifter til vedligeholdelse af Knuds Texas multi-maskine.

For at forbedre og forlænge levetiden af maskinen, blev det foreslået at gadeforeningen skulle købe brændstof, så det samme bliver brugt hver gang. Et forslag der blev godkendt.

Ydermere skal der udarbejdes en plan/information med retningslinjer for lån af maskinen. Denne plan laver bestyrelsen i samarbejde med Knud.

7. Eventuel

Traileren skal efterses og repareres, da bunden er slidt. Peter (nr. 23) vender tilbage til bestyrelsen med en vurdering af omfanget.

Vores store telt har et par huller og Graham (nr. 12) påtager sig indkøb af materialer og reparation. Et hurtigt estimat er 2-300 kr., og blev godkendt ved generalforsamlingen.

Fastsættelse af container weekender blev diskuteres og det blev vedtaget at rykke dem til en uge tidligere end i 2021. Følgende datoer blev besluttet ved generalforsamlingen:

• 24..25. 26. juni 2022
    Der kom input om at de fleste fugle flyver fra reden før sankthans.
  • 28. 29. 30. oktober 2022

Det er stadig et ønske om at foreningen erhverver sig kanoer, som tidligere er besluttet. Så dukker den rigtige mulighed op, så er bestyrelsen klar til at handle.